Categorieën

Branding is vandaag de dag steeds belangrijker als het gaat om marketing. Mensen willen zich kunnen identificeren met een bedrijf en ook weten waar het bedrijf voor staat. Wanneer we kijken naar de grote spelers op de markt, zoals een Coca Cola, dan zien we dat zij in al hun uitingen geen Cola promoten, maar zorgen voor een stukje gezelligheid door het gebruik van hun producten. Het perfecte voorbeeld is natuurlijk de jaarlijks terugkerende kerstreclame. Deze reclame heeft eigenlijk niets te maken met de cola zelf, maar iedereen heeft het wel over de welbekende ‘Coca Cola Truck’. Je kunt je dus wel voorstellen hoe belangrijk dit is. Omdat niet ieder bedrijf beschikt over enorme budgetten, zijn relatiegeschenken een goede eerste stap om te werken aan je branding en dus merk. Hoe je dit doet, leggen we je stap voor stap uit.

Inhoudsopgave

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Wat is branding?

Wanneer we het hebben over branding, dan denken veel mensen dat we het hebben over de huisstijl en het logo van een bedrijf. Toch is dit absoluut niet het geval. Natuurlijk zijn dit belangrijke onderdelen van je ‘brand’, maar dit is niet het enige. Branding is namelijk wat je als bedrijf wilt uitstralen, waar je voor staat en ook de identiteit van het bedrijf. Dit geldt niet alleen voor de producten of diensten, maar ook voor al het andere wat bij een bedrijf komt kijken. Je kunt het eigenlijk als een soort DNA van het bedrijf zien. Het is dus ook niet voor niets dat grote bedrijven hier ontzettend veel tijd en geld aan besteden, misschien nog wel meer dan aan het promoten van de producten of diensten zelf.

Het effect van bedrijfsgeschenken

Als bedrijf is het in de huidige tijd belangrijk om uniek te zijn. Dat houdt in dat je een unieke identiteit hebt en een stuk merkbeleving opbouwd bij je klanten. Bedrijfsgeschenken bieden de ideale mogelijkheid om dit te realiseren. Door zorgvuldig gekozen geschenken te geven die aansluiten bij de waarden en persoonlijkheid van je bedrijf, laat je een blijvende indruk achter bij de ontvangers. Omdat het kiezen van de juiste geschenken best een uitdaging kan zijn, is het verstandig een partij in te schakelen die je niet alleen kan adviseren, maar ook daadwerkelijk kan helpen bij het realiseren van je ideeën. Daar kunnen de specialisten van Gift Campaign zeker mee helpen. Naast de hoogwaardige producten, denken ze met je mee en is het ook voor de kleine ondernemer mogelijk hier te kunnen slagen. 

Positieve associaties en versterking van de merkidentiteit

Gepersonaliseerde bedrijfsgeschenken zorgen voor een positieve associatie met je merk. Wanneer klanten of medewerkers een geschenk ontvangen dat past bij hun interesses of behoeften, voelen ze zich gewaardeerd en betrokken. Dit versterkt niet alleen de relatie tussen hen en je bedrijf, maar creëert ook positieve mond-tot-mondreclame. Want laten we eerlijk zijn, het is veel leuke om op een verjaardag te vertellen dat je een prachtig gepersonaliseerd kookschort hebt gekregen, dan een standaard geschenk waar je eigenlijk niets aan hebt.

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
Welkom bij een diepgaande verkenning van een cruciaal aspect van bedrijfssucces: hoe je goed voor je personeel kunt zorgen en ze voldoende aandacht…
De kerst komt er weer bijna aan. En iedereen brengt die dagen op zijn eigen manier door. Zorg ervoor dat waar je ook bent en met wie je ook wilt…
Een succesvolle onderneming draait niet alleen om het hebben van goede producten of diensten, maar ook om het effectief beheren van je…
Groen op de werkplek wordt steeds belangrijker in onze moderne samenleving. Steeds meer bedrijven realiseren zich de positieve effecten van bomen en…
Overweegt u om uw bedrijf te verkopen? Misschien wilt u een nieuw avontuur aangaan in een andere branche. Of gaat u een nieuwe levensfase in. Wat de…
Een bedrijf organiseren is niet eenvoudig. Het stellen van doelen, het vinden van klanten en het in balans houden van de financiën vormen zomaar een…