Categorieën

Het geven van relatiegeschenken doen we om verschillende redenen. De eerste reden is dat een relatiegeschenk laat zien dat je je klanten, medewerkers of zakenpartners waardeert. Het is een manier om goodwill te creëren en te laten zien dat je het fijn vindt dat je met diegene zaken doet. Aan de andere kant is een relatiegeschenk een goed reclamemiddel, want je naamsbekendheid kan er van vergroten.

Inhoudsopgave

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Er zijn veel leuke producten die het goed doen als relatiegeschenken. Pennen zijn altijd populair, evenals drinkflessen. Wat altijd in het oog springt, is een bedrukte tas. Het biedt tal van voordelen.

1. Praktisch en functioneel

Een tas is iets wat iedereen gebruikt en nu we geen plastic tasjes meer in de winkels krijgen, is een kleinere boodschappentasje van stof zeer gewenst. Tassen worden gebruikt voor de boodschappen en voor andere doeleinden, zoals school, sport en dagjes uit. Er zijn altijd verschillende tassen om uit te kiezen. Een rugzakje bijvoorbeeld of een echte shopper zullen zeker gewaardeerd en vaak gebruikt worden. Door een bedrukte tas cadeau te doen, geef je de ontvanger iets waar ze daadwerkelijk iets aan hebben in hun dagelijks leven.

2. Constante blootstelling aan je merk of bedrijf

Laat je de tas met je logo bedrukken, dan zal dit relatiegeschenk iedere keer weer je bedrijf onder de aandacht brengen van de gebruiker en ander winkelend publiek. Zo krijgt het ineens de functie van mobiel reclamebord voor jouw merk of bedrijf. Telkens wanneer de ontvanger de tas gebruikt, wordt jouw bedrijfsnaam, logo of boodschap gezien door anderen. Of het nu op straat, in de supermarkt of in de sportschool is, de tas brengt je merk onder de aandacht en zorgt voor constante blootstelling.

3. Breed bereik

Een bijkomend voordeel van deze constante blootstelling aan je merk via een tas is dat je een heel breed en divers publiek ermee bereikt. Je doelgroep is namelijk overal en misschien trek je zo wel heel nieuwe klanten naar je toe. Puur omdat men je logo, merk, slogan of bedrijfsnaam op een bedrukte tas hebben gezien. Daarnaast worden tassen binnen het gezin nog wel eens uitgeleend. Bijvoorbeeld omdat zoon of dochter iets extra’s mee moeten nemen naar school wat niet in de schooltas past. Zo zou je zomaar een heel nieuwe doelgroep aan kunnen boren voor je merk of product.

4. Duurzaamheid en milieubewust

Er is nog een goede reden om tassen weg te geven als relatiegeschenk; je laat zien dat je voor duurzaamheid staat. Duurzaam ondernemen en milieubewustzijn is nu eenmaal steeds belangrijker geworden. Door goodiebags, persberichten of andere relatiegeschenken in een bedrukte tas te geven, laat je zien dat je denkt aan de wereld. Kies daarom ook voor duurzame materialen, zoals tassen van gerecyclede materialen. Dat is ecologisch verantwoord en je hebt een nog beter verhaal te vertellen over je merk en bedrijf.

5. Budgetvriendelijk

Het is altijd aan te raden om relatiegeschenken groots in te kopen. Vooral als je van plan bent deze voor langere tijd weg te kunnen geven of het voor grote evenementen gaat gebruiken. Bij grotere bestellingen wordt de prijs per stuk vaak goedkoper. Hiermee is een grotere afname een kosteneffectieve keuze voor bedrijven van elke omvang.

6. Variatie in ontwerpmogelijkheden

Tegenwoordig zijn er heel wat mogelijkheden voor het bedrukken van tassen. Zo kun je tassen bedrukken in full colour en op verschillende materialen. Je kan daarbij kiezen uit verschillende stijlen, kleuren, materialen en maten om een tas te creëren die perfect aansluit bij jouw merkidentiteit en boodschap. Mix en match type tassen (tote bag, boodschappentas, rugzak of laptoptas) en ontwerpen, zodat ze passen bij je doelgroep en bereik zo nog meer potentiële klanten.

7. Persoonlijke touch

Relatiegeschenken bieden de mogelijkheid om een persoonlijke touch toe te voegen aan je relatiegeschenk en creatieve expressie te tonen. Kies eens voor een speels ontwerp, een inspirerende boodschap of een opvallend logo. De tas kun je aanpassen aan de smaak en voorkeuren van de ontvanger.

8. Promotiemateriaal

Als je veel op beurzen staat om je bedrijf, merk of product te promoten dan geef je vaak foldermateriaal mee. Bezoekers van beurzen, evenementen en congressen hebben niet altijd de ruimte in de werktas (als ze deze al mee hebben) om al die folders aan te pakken. Biedt hen dan een mooie bedrukte tas aan om het materiaal in te dragen. Kies dan bij voorkeur om een tas die om de schouder te dragen is, zodat de relatie niet de hele tijd de handen vol heeft. Een tasje is zeer geschikt voor het weggeven van catalogi, persberichten, folders en natuurlijk ander promotiemateriaal. Door tassen uit te delen op dergelijke gelegenheden, vergroot je de zichtbaarheid van jouw merk en trek je potentiële klanten aan.

Een relatiegeschenk is er vooral om de relatiebanden aan te sterken. Een bedrukte tas zorgt voor een langdurige herinnering aan jouw merk en de waarde die je hecht aan de relatie met de ontvanger. Telkens wanneer de tas wordt gebruikt, herinnert diegene zich weer je bedrijf, de leuke interactie of het evenement en dat zal leiden tot nog meer waardering voor je bedrijf.

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
Wat is een luxe auto? Als we de strikte, conservatieve definitie zouden volgen, zou het iets zijn in de trant van een gigantisch, opvallend en toch…
Globalisering heeft de wereld in een paar decennia een stuk kleiner gemaakt. Onder andere de komst van het internet en de daaropvolgende ontwikkelingen…
Het importeren van een bedrijfswagen uit het buitenland kan een aantrekkelijke optie zijn vanwege potentieel lagere kosten en toegang tot een breder…
Het nieuwe jaar staat voor de deur, en dat is de perfecte gelegenheid voor een frisse start. Begin het jaar met het onderhouden en aangaan van…
In het hart van elk bloeiend bedrijf ligt een krachtig fundament: de bedrijfscultuur. Dit ongrijpbare concept, vaak omschreven als ‘de manier waarop…
Wil jij de huisstijl van je bedrijf ontwikkelen, maar weet je niet goed waar te beginnen? Het hebben van een huisstijl is onmisbaar voor jouw bedrijf….