Bij de Amsterdamse makers van Taart in Pot lag het voor de hand: er moest ook speciaal voor
de dag van de liefde een aparte taart komen. “Het was mijn idee om dat ook voor Valentijnsdag
te doen”, zegt Sebastiaan Lipp. “De basis voor onze taarten wordt geleverd in een hoogwaardige
wekpot van 370 of 580 gram. Als finishing touch leveren we fraaie decoratie, afgestemd op het
seizoen, een bijzondere dag of feestelijke gelegenheden. Je versiert daarmee je eigen taart. Voor
Valentijnsdag doen wij er een gratis kaartje bij, met een persoonlijke tekst die je zelf op onze
website kan achterlaten. Zo wordt het veel leuker om een taartje te versturen dan alleen een
kaartje.”
de dag van de liefde een aparte taart komen. “Het was mijn idee om dat ook voor Valentijnsdag
te doen”, zegt Sebastiaan Lipp. “De basis voor onze taarten wordt geleverd in een hoogwaardige
wekpot van 370 of 580 gram. Als finishing touch leveren we fraaie decoratie, afgestemd op het
seizoen, een bijzondere dag of feestelijke gelegenheden. Je versiert daarmee je eigen taart. Voor
Valentijnsdag doen wij er een gratis kaartje bij, met een persoonlijke tekst die je zelf op onze
website kan achterlaten. Zo wordt het veel leuker om een taartje te versturen dan alleen een
kaartje.”
Voorraad
Ook al is Taart in Pot pas sinds januari online, toch verwacht Lipp veel mensen gelukkig te kunnen
maken met zijn taarten. “We doen een klein beetje aan promotie, voornamelijk op Facebook en
internet. Maar we merken dat de meeste klanten via via bij ons terecht komen. Dat gaat goed en
we denken dat onze voorraad van 30 wekpotten met Valentijnstaart (met aardbeienjam, chocolade
hagelslag en een suikerhartje op een stokje) deze week nog wordt verkocht.”
maken met zijn taarten. “We doen een klein beetje aan promotie, voornamelijk op Facebook en
internet. Maar we merken dat de meeste klanten via via bij ons terecht komen. Dat gaat goed en
we denken dat onze voorraad van 30 wekpotten met Valentijnstaart (met aardbeienjam, chocolade
hagelslag en een suikerhartje op een stokje) deze week nog wordt verkocht.”
Volgers
Bij De Zwaan Bloemen en Decoratie, een bloemist in het Groningse Appingedam, ontstond bij
medewerker Joni Jansen het idee om via social media een actie te starten. “Onder onze volgers op
Twitter en Facebook verloten we op Valentijnsdag een schitterende vaas van een populair merk”,
zegt Jansen. “Die kost normaal 75 euro en mensen willen die graag hebben. Deze actie levert ons
veel extra online aandacht op: in de afgelopen dagen is de foto bijna 400 keer geliked en ruim
650 keer gedeeld op Facebook. Hierdoor hebben zeker 24.000 mensen onze bedrijfsnaam gezien.
Normaal doen we altijd wel iets met Valentijnsdag, maar dit is de eerste actie die zoveel mensen
bereikt heeft.”
medewerker Joni Jansen het idee om via social media een actie te starten. “Onder onze volgers op
Twitter en Facebook verloten we op Valentijnsdag een schitterende vaas van een populair merk”,
zegt Jansen. “Die kost normaal 75 euro en mensen willen die graag hebben. Deze actie levert ons
veel extra online aandacht op: in de afgelopen dagen is de foto bijna 400 keer geliked en ruim
650 keer gedeeld op Facebook. Hierdoor hebben zeker 24.000 mensen onze bedrijfsnaam gezien.
Normaal doen we altijd wel iets met Valentijnsdag, maar dit is de eerste actie die zoveel mensen
bereikt heeft.”
‘Verras je geliefde’
Om Valentijnsdag niet ongemerkt voorbij te laten gaan, bedacht ook buitenreclame-exploitant
Centercom in Amstelveen een actie. Op verschillende billboards hing afgelopen week de
boodschap: verras je geliefde. “Als voorbijgangers hierop reageren via social media, dan maken
ze kans op een persoonlijk billboard op een eigen plek”, vertelt Nicole van Rietschoten van
Centercom. “Naast een romantisch verhaal voor je geliefde kun je ook een mooie foto laten
drukken. Dan zorgen wij dat jouw persoonlijke billboard in Amsterdam wordt opgehangen en je
daarmee iemand kan verrassen. Gratis!”
Centercom in Amstelveen een actie. Op verschillende billboards hing afgelopen week de
boodschap: verras je geliefde. “Als voorbijgangers hierop reageren via social media, dan maken
ze kans op een persoonlijk billboard op een eigen plek”, vertelt Nicole van Rietschoten van
Centercom. “Naast een romantisch verhaal voor je geliefde kun je ook een mooie foto laten
drukken. Dan zorgen wij dat jouw persoonlijke billboard in Amsterdam wordt opgehangen en je
daarmee iemand kan verrassen. Gratis!”
Of de actie gelukt is? “Bij elkaar hebben we zeker 30 reacties ontvangen, vooral van jongeren en
expats”, zegt Van Rietschoten. “We vinden Valentijnsdag gewoon ontzettend leuk. We merken
ook veel warme reactie bij klanten en andere mensen. En het is goed voor het beeld dat mensen
hebben bij buitenreclame. Dat is iets waarvan iedereen vermoedt dat het alleen voor grote bedrijven
weggelegd is, maar je kunt ook één enkele reclameposter voor je deur bestellen. Het is heel voor
meer mensen heel bereikbaar.”
expats”, zegt Van Rietschoten. “We vinden Valentijnsdag gewoon ontzettend leuk. We merken
ook veel warme reactie bij klanten en andere mensen. En het is goed voor het beeld dat mensen
hebben bij buitenreclame. Dat is iets waarvan iedereen vermoedt dat het alleen voor grote bedrijven
weggelegd is, maar je kunt ook één enkele reclameposter voor je deur bestellen. Het is heel voor
meer mensen heel bereikbaar.”