Categorieën

Hebt u voor 1 april uitstel gekregen voor het inleveren van de aangifte inkomstenbelasting? Dan is de nieuwe deadline 1 september. Denkt u dat het weer niet lukt om de aangifte op tijd in te leveren? Dan kunt u nogmaals uitstel aanvragen en krijgen.

Inhoudsopgave

Heb jij vragen over het opstarten van een bv of holding? Bekijk gratis de webinar en krijg direct antwoord op al je vragen.

 

Uitstel aanvragen voor IB-aangifte

U heeft tot 1 september dit jaar uitstel gekregen voor het inleveren van de IB-aangifte, maar wilt nogmaals uitstel aanvragen. Kan dat?

Ja, dat kan, als u op tijd bent met het aanvragen van het uitstel. Dat betekent dat u dat moet doen vóór de inleverdatum van 1 september.

Bedenk wel dat u een goede reden moet hebben voor dit verzoek, zoals bijvoorbeeld een plotselinge ernstige ziekte, of diefstal van belangrijke stukken. Vakantie zal niet snel als reden worden geaccepteerd.

Schriftelijk

U kunt een dergelijk verzoek alleen schriftelijk doen. Digitaal is dus niet mogelijk. Er staat ook geen formulier voor op de site van de Belastingdienst.

Geef in dit verzoek duidelijk aan waarom u uitstel wilt krijgen, en tot wanneer.

De Belastingdienst geeft binnen vier weken aan of er uitstel wordt verleend.

Adres

Stuur het verzoek naar:

Belastingdienst/Centrale Administratie
Postbus 2523
6401 DA Heerlen

Via Belastingconsulent

Een andere mogelijkheid is het inhuren van een belastingconsulent voor het invullen van uw aangifte. Deze belastingconsulent kan (ook voor nieuwe cliënten) gebruikmaken van de Uitstelregeling voor Belastingconsulenten. Deze regeling zorgt ervoor dat de aangiften over het jaar worden gespreid. Er kan dan uitstel worden verkregen tot 1 mei volgend jaar.

Meer over belastingaangifte:

 

Er komt veel kijken bij het oprichten van een bv. Tijdens dit gratis webinar krijg je antwoord op al je vragen, kijk wanneer het jou uitkomt!

Lees ook…
i.s.m.
Als ondernemer sta je voor diverse keuzes als het gaat om het uitbesteden van je boekhouding. Het is belangrijk om zorgvuldig te overwegen welke…
Als ondernemer ben je de term ‘proforma factuur’ vast en zeker eens tegengekomen. Vaak wordt dit vergeleken met een conceptfactuur of offerte, terwijl…
Voor de meeste zakelijke documenten gelden wettelijke bewaartermijnen. Hoe lang moet je documenten in je archief houden of op je computer laten staan?…
Een goede bedrijfsadministratie vormt het financiële hart van alle bedrijfsmatige activiteiten – dat geldt zowel voor zzp’ers als mkb’ers. Naast…
i.s.m.
Financieel beheer vormt een van de grootste uitdagingen voor ondernemers. Het effectief managen van financiën kan het verschil maken tussen het…
Het urencriterium is de sleutel tot veel fiscale voordelen die als ondernemer hebt. Begrijp jij de fijne kneepjes van deze regeling? In dit artikel…