Categorieën

Gebruik je al zoekmachine marketing? In dit artikel bespreken we een aantal voordelen van SEA en hoe deze manier van adverteren jouw bedrijf kan laten groeien in deze alsmaar digitaliserende wereld.

Inhoudsopgave

Snel inzicht in de belangrijkste ondernemerszaken: met de Top 3 Scans van De Zaak: de AOV Scan, de Aftrekposten Scan en de Pensioen Scan

Met de hulp van een SEA-specialist kun je een sterke aanwezigheid creëren in de Google-zoekresultaten. Dit maakt het een effectieve manier om je zakelijke doelen te bereiken. Lees hier waarom SEA een van de meest waardevolle tools is voor elk bedrijf.

Direct klanten bereiken

Zoekmachine Marketing (SEM) verwijst naar het gebruik van betaalde advertenties op Google. Dit is een handige tactiek als je snel meer zichtbaarheid wilt voor je producten of diensten op korte termijn. In tegenstelling tot Zoekmachineoptimalisatie (SEO) die tijd kost, leveren betaalde zoekadvertenties snel resultaten op omdat je direct je klanten kunt bereiken.

Je naamsbekendheid vergroten

Met Google Zoekadvertenties kunnen adverteerders hun merknaam laten zien in de kop, beschrijving, weergave-URL en extensie links van de advertentie. Dit betekent dat deze betaalde advertenties de naamsbekendheid flink kunnen vergroten, vooral omdat ze vaak als eerste bovenaan de Google-zoekresultaten verschijnen.

Meer websiteverkeer

Goed ingestelde zoekadvertenties kunnen gericht verkeer naar je website brengen doordat ze bovenaan de zoekresultatenpagina van de zoekmachine (SERP) staan, nog boven de natuurlijke resultaten. Als je het juiste budget hebt, slim biedt en aantrekkelijke advertenties maakt, kun je de kwaliteit van je advertenties verbeteren. Dit zorgt voor meer zichtbaarheid van je advertenties en trekt relevante bezoekers naar je website.

Locaties targetten

Met SEM kun je mensen bereiken op basis van hun locatie. Je kunt advertenties maken in verschillende talen en zelf bepalen waar je ze wilt laten zien. Of het nu gaat om een heel land, een stad of zelfs een specifieke regio ergens ter wereld, jij hebt de controle over de doellocatie van je advertenties.

Gericht targetten

SEM is een krachtige manier voor bedrijven om precies de juiste klanten te bereiken op basis van wat ze zoeken. Je kunt je advertenties dus alleen tonen aan mensen die zoeken naar woorden die relevant zijn voor jouw producten of diensten. Als je de juiste zoekwoorden kiest, kun je zeer doeltreffende advertenties maken die perfect aansluiten bij wat mensen zoeken.

Gemak en snelheid

Betaalde zoekadvertenties zijn makkelijk en snel te maken en te beheren. Met Google Ads kun je een planning instellen voor al je campagnes, zodat je advertenties kunt starten en stoppen wanneer je maar wilt. Het is ook simpel om je budget in te stellen en de prestaties van je campagnes te sturen. Je kunt je advertenties zo verbeteren en binnen korte tijd meer bezoekers naar je bedrijf trekken.

Betaal per klik

Nadat je je betaalde zoekadvertenties hebt opgezet, worden ze gratis weergegeven in zoekmachines. Je betaalt pas als iemand actie onderneemt, zoals het klikken op je advertentie. Dit betekent dat je gratis zichtbaarheid en merkbekendheid op zoekmachines kunt krijgen, en alleen kosten hebt wanneer iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt en je website bezoekt. SEA biedt dus enorm veel voordelen voor bedrijven. Maak jij er al gebruik van?

Is jouw pensioenpot al gevuld een zorgeloze oude dag? Check binnen 2 minuten welke pensioenopties voor jou (fiscaal) het beste zijn. Start de gratis Pensioen Scan van De Zaak.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Lees ook…
Toptalent aantrekken voor je bedrijf kan moeilijk zijn. Dit is al helemaal het geval bij starters. Met een toename van externe werkomgevingen en…
In de drukte van het bedrijfsleven is het gemakkelijk om de kleine, maar belangrijke momenten over het hoofd te zien. Het verwelkomen van een nieuwe…
Op zakelijk gebieden streven bedrijven er steeds meer naar om hun medewerkers een werkomgeving te bieden die niet alleen comfortabel is, maar ook de…
Ben jij en je team veel op de weg? Je weet dan hoeveel tijd je kwijt bent aan administratie. Denk aan al die uren, gemiddeld 33 per maand, die je…
Elke horecaondernemer weet dat de capaciteit van de keuken begrensd wordt door de apparatuur. Het gebeurt immers regelmatig dat je personeel stilstaat,…
Het onderhouden en verbeteren van je zakelijke relaties is een erg belangrijk onderdeel binnen het ondernemen. Bij een gebrek aan communicatie of…